Forum

Transparante achtergrond, heggen en schaduw

Anonymous
Anonymous 2009-07-09 10:44

Goedemiddag,

Even in het nederlands omdat ik het dan gemakkelijker kan toelichten. Is het mogelijk om de afbeeldingen te exporteren met een transparante achtergrond? Je kan bij jullie programma exporteren als .png bestand en bij een .png bestand kunnen transparante onderdelen gehandhaafd worden (dat is niet mogelijk bij jpeg). Dit zou een voordeel zijn aangezien ik de plattegronden gebruik bij verkoopbrochures en de achtergrond vaak in kleur is. Het ziet er dan fraaier uit om de plattegronden zonder wit kader te kunnen plaatsen.

Daarnaast valt het me op dat wanneer je een handeling ongedaan wilt maken en je dus op ‘undo’ klikt, alle gebruikte accessoires (zoals kussens, computers e.d.) een schaduw krijgen alsof ze boven alles zweven. Je moet ze dan stuk voor stuk opnieuw binnenhalen om een onderdeel met een goede schaduw te krijgen.

Wanneer je een heg als lijn wilt tekenen (als afscheiding van bijvoorbeeld een tuin) en je de hoek omgaat dan blijft er altijd een opening tussen de twee heggen staan. Als lijnen kun je ze wel aan elkaar koppelen, met een heg is dit niet mogelijk.

Verder een compliment voor jullie programma, ik heb een tijdelijke proefversie gebruikt en ga nu over naar een floorplanner pro abonnement. Het is erg gebruiksvriendelijk, hier en daar kunnen er zaken verbeterd worden maar alle programma’s hebben dit en moeten blijven doorontwikkelen, het werkt nu in ieder geval al erg goed.

M.vr.gr. Marleen

Floorplanner staff
Floorplanner staff 2009-07-13 10:32

Beste Marleen,

Dank voor de complimenten suggesties en opmerkingen! Ik zal de bug met de schaduwen even doorgeven; dat zou inderdaad niet moeten gebeuren. Wat betreft de heggen, dat zit er al langer in; we moeten er eens naar kijken hoe we dat kunnen oplossen. Transparante plattegronden is een goed idee; daar hebben we nog niet eerder aan gedacht, ik zal het eens voorleggen.
Als je nog meer opmerkingen hebt zijn die natuurlijk erg welkom!

groet,

Nico

RSS Feed for this topic
Copyright 2018 Floorplanner Floorplanner HQ, PO BOX 29175, 3001 GD Rotterdam, The Netherlands Terms Privacy