Forum

vloerbedekking

bvdp
bvdp 2009-10-13 13:09

Bij een aantal ruimtes kan ik de vloerbedekking aangeven met behulp van het i-icoontje. Er is ook een heel groot aantal ruimtes dat die mogelijkheid niet heeft. Hoe kan ik daar toch een vloerbedekking aanbrengen? wat doe ik fout?

Floorplanner staff
Floorplanner staff 2009-10-14 02:57

Hallo,

Wat waarschijnnlijk niet goed gaat is de aansluiting van muren op elkaar waardoor de ruimtes niet herkend worden en geen oppervlak wordt aangemaakt door de automatische ruimteherkenning. Je hebt nu in veel ruimtes helemaal geen oppervlak. Wat je moet proberen is zorgen dat ruimtes geheel omsloten zijn door muren, en dat muren niet overlappen. Dat laatste zie je als je over een muur gaat met je muis, in het midden van de lichtblauwe lijn mag geen wit puntje (een eindpunt van een muur) staan, alleen 2 aan de zijkanten. Dit kan je oplossen door de muur te splitsen en het nieuwe punt naar het punt in het midden te slepen. soms moet je dit een paar keer herhalen of werkt het om een overlappende muur te verwijderen. Succes,

Nico

bvdp
bvdp 2009-10-29 10:34
Hallo Nico,

Heb het met je tip geprobeerd, maar geen geluk. Heb alleen maar wit puntje in de bochten en bij aansluiting met andere muur. Splitsen, verwijderen, opnieuw tekenen, het helpt helaas allemaal niet.

RSS Feed for this topic
Copyright 2018 Floorplanner Floorplanner HQ, PO BOX 29175, 3001 GD Rotterdam, The Netherlands Terms Privacy